Työajanseuranta – Fleetlogis ® G1 toiminnanohjausjärjestelmäFleetlogis ® G1 ajomääräyspohjainen kuljetusliikkeen toiminnanohjausjärjestelmä
- Ajomääräykset ja työmääräykset
- Ajoneuvoseuranta ja raportointi
- Kuljetusalan työvuorosuunnittelu
- Kaluston huoltoseuranta
- Kuljetusten lämpötilaseuranta
- CAN-väylän tiedonkeruu
- Viestipalvelu
Työajanseuranta ajomääräyspohjaisella kuljetusliikkeen toiminnanohjausjärjestelmällä
Työajanseuranta, työaikakirjausten hyväksyntä ja työaikatietojen vienti palkanlaskentaan on helppoa Fleetlogis G1-toiminnanohjausjärjestelmällä. Monipuolinen työajanseurantajärjestelmä takaa, että kirjatut tiedot ovat helposti saatavilla, tarkasteltavissa ja hyväksyttävissä eteenpäin palkanlaskentaan. Palvelu tarjoaa käyttöösi myös monipuoliset raportit, jotka laskevat kuljetusalan TES:n mukaiset päivä-, ilta- ja yötunnit.
Lisäksi järjestelmässä on tuki tauko-, odotus- ja kuormaustuntien sekä päivärahan laskennalle ja kaikista kertyneistä tunneista lasketaan automaattisesti 50%- ja 100% -ylityötunnit sekä takuupalkkatunnit. Työaikakirjanpitoon voidaan myös kirjata erillisiä palkkalajeja. Esimerkiksi pekkaspäivät, ylityökorvaukset, km-korvaukset, yms. saadaan kaikki syötettyä työntekijän tietoihin ja ne on nähtävissä ja lisättävissä kunkin palkkakauden aikajaksolle.
Laaja tuki eri järjestelmille
Fleetlogis G1 -ohjelmiston sisältämä työajanseuranta tukee useita eri palkanlaskennan järjestelmiä. Työaika- ja palkkalajikirjausten tiedot siirtyvät erillisellä siirtotiedostolla esim. Tikon, Aditro Personec W, Visma Fivaldi, Logica V10, Logica TransEumu ja Maestro -palkanlaskennan tietojärjestelmiin. Palvelu voidaan helposti integroida muihinkin palkanlaskennan tietojärjestelmiin.
Työajanseuranta ei ole koskaan ollut näin kätevää!
Lue työajanseurannasta Fleetlogis ® G1 -järjestelmän esitteestä (PDF)
Ajomääräykset ja työmääräykset
Työajanseuranta sekä ajo- ja työmääräykset ovat kuljetusliikkeen toiminnanohjauksen ydintoimintoja. Ne liikkuvat sähköisesti toimiston ja ajoneuvon välillä. Keskeisimmät toiminnot ovat:
- Ajo- ja työmääräykset
- Ajoneuvokohtaisen tehtävien luonti joko mallinneesta tai täysin uusi
- Lähetys suoraan ajoneuvopäätteeseen mahdollista
- Valmis ajomääräys voidaan tallentaa mallinneeksi
- Ajomääräyksien tilaa voidaan seurata monipuolisin hakuehdoin
- Keskeneräiset ajomääräykset voi tallentaa myöhempää muokkausta ja lähetystä varten
- Ajomääräyksen tilan voi myös palauttaa keskeneräiseksi
- Koritoiminto: ajomääräysten järjestäminen ja keräily -> lähetys ajoneuvoon
- Lähettyjen ajomääräysten takaisinveto ja uudelleen järjestely
Ajoneuvoseuranta ja raportointi
Fleetlogis G1 sisältää yleisimmät ajoneuvoseurantaan tarvittavat työkalut ja toiminnot. Järjestelmästä on saatavana useita valmiita raportteja keskeisimpien asioiden tarkasteluun. Teemme myös raportteja räätälöitynä asiakastarpeiden mukaan. Valmiit raportit keskittyvät seuraaviin osa-alueisiin:
- Aikataulu- ja paikkaraportointi
- Ajoonlähtötarkastukset ja poikkeamaraportointi
- Ajotaparaportointi
- CAN-väylän tietojen raportit
- Lämpötilaraportit
- Polttoaine- ja CO2 -raportit
- Pesuraportit
- Työajanseuranta ja raportit
- Tilitysraportit
Kuljetusalan työvuorosuunnittelu
Työvuorosuunnittelu varmistaa, että kaikki reitit tulee ajettua riittävin työntekijäresurssein. Keskeisimmät toiminnot ovat:
Työntekijöiden vuorosuunnittelu
- Kuljetusrunkosuunnitelmat – resurssointi
- Henkilökalenterit
- Henkilöiden ylläpito ja työajanseuranta
- Raportit edellä mainituista
Kaluston huoltoseuranta
Huoltoseurannalla suunnitellaan ja hallitaan mm. kaluston tulevat huollot ja erääntyvät katsastukset. Se pitää huolen, että määräaikaishuollot ja muut huoltotoimenpiteet suoritetaan ajallaan. Ajoneuvosta voi raportoida suoraan toimistolle kalustoon liittyviä huoltotarpeita. Nämä saadaan suoraan huoltoseurannan näkymään ja hoidettua tehokkaasti pois päiväjärjestyksestä. Järjestelmä lähettää kuljettajalle automaattisesti paluuviestin kun vikailmoitus on huomioitu ja käsitelty.
Kuljetusten lämpötilaseuranta
Fleetlogis G1:ssä on tuki sekä langattomille että langallisille lämpötilaseurannan laiteratkaisuille. Meiltä saat myös itse laitteet kuljetusvälineiden lämpötilan rekisteröintiin. Toimittamamme lämpötilan rekisteröintilaitteet ovat EN 12830 standardin mukaisia. Lämpötilatiedot siirtyvät palvelimelle reaaliajassa. Palvelimelta saa tiedot raporttina tai ne voidaan viedä sieltä esimerkiksi asiakkaan ERP-järjestelmään. Järjestelmässä voi määrittää, että lämpötilaraportit tulevat automaattisesti esim. sähköpostiin. Järjestelmään voi asettaa myös hälytyksiä, jos lämpötilan ylä- tai alaraja ylittyy. Tällöin määritetylle käyttäjälle lähtee tekstiviesti ja/tai sähköpostihälytys.
CAN-väylän tiedonkeruu
Ajoneuvon sähköiseltä CAN (fms)-väylältä (SAE 1939) on mahdollista kerätä tietoa erittäin monipuolisesti. Yleisesti kerättäviä tietoja ovat polttoaineen kulutukseen, ajettuun matkaan ja ajotapaan liittyvät mittausarvot. Näistä tiedoista voidaan koostaa erilaisia raportteja kaluston seurannan ja kuljetustuotannon päätöksenteon tueksi esim. polttoainekulutus- ja päästöraportit.
Viestipalvelu
Viestipalvelu mahdollistaa toimiston ja ajoneuvon välisen saumattoman työskentelyn. Keskeisimmät viestipalvelun toiminnot:
- Viestin kirjoittaminen ja lähettäminen
- Saapuneiden viestien lukeminen
- Lähetettyjen viestien seuranta
- Viestiarkisto – vanhojen viestien käsittely