• FLEETLOGIS ON THE JOB
  • FLEETLOGIS ON THE JOB

Työajanseuranta – Fleetlogis ®

Työajanseuranta – Fleetlogis ® G1 ajomääräyspohjainen kuljetusliikkeen toiminnanohjausjärjestelmä

Ajomääräykset ja työmääräykset

Työajanseuranta - G1 Ajomääräyksen lisäysTyöajanseuranta sekä ajo- ja työmääräykset ovat kuljetusliikkeen toiminnanohjauksen ydintoimintoja. Ne liikkuvat sähköisesti toimiston ja ajoneuvon välillä. Keskeisimmät toiminnot ovat:

  • Ajo- ja työmääräykset
  • Ajoneuvokohtaisen tehtävien luonti joko mallinneesta tai täysin uusi
  • Lähetys suoraan ajoneuvopäätteeseen mahdollista
  • Valmis ajomääräys voidaan tallentaa mallinneeksi
  • Ajomääräyksien tilaa voidaan seurata monipuolisin hakuehdoinG1 Työajanseuranta - Ajomääräys muokkaus
  • Keskeneräiset ajomääräykset voi tallentaa myöhempää muokkausta ja lähetystä varten
  • Ajomääräyksen tilan voi myös palauttaa keskeneräiseksi
  • Koritoiminto: ajomääräysten järjestäminen ja keräily -> lähetys ajoneuvoon
  • Lähettyjen ajomääräysten takaisinveto ja uudelleen järjestely

.

Ajoneuvo-, työajanseuranta ja raportointi

Fleetlogis G1 sisältää yleisimmät ajoneuvoseurantaan tarvittavat työkalut ja toiminnot. Järjestelmästä on saatavana useita valmiita raportteja keskeisimpien asioiden tarkasteluun. Teemme myös raportteja räätälöitynä asiakastarpeiden mukaan. Valmiit raportit keskittyvät seuraaviin osa-alueisiin:

  • Aikataulu- ja paikkaraportointi
  • Ajoonlähtötarkistukset ja poikkeamaraportointi
  • Ajotaparaportointi
  • CAN-väylän tietojen raportit
  • Lämpötilaraportit
  • Polttoaine- ja CO2 -raportit
  • Pesuraportit
  • Työajanseuranta ja raportit
  • Tilitysraportit

Työajanseuranta: työaikakirjausten hyväksyntä ja työaikatietojen vienti palkanlaskentaan

G1 TyöajanseurantaMonipuolinen työajanseuranta takaa, että kirjatut tiedot ovat helposti saatavilla, tarkasteltavissa ja hyväksyttävissä eteenpäin palkanlaskentaan. Työajanseuranta tarjoaa käyttöösi myös monipuoliset raportit, jotka laskevat kuljetusalan TES:n mukaiset päivä-, ilta- ja yötunnit. Lisäksi järjestelmässä on tuki tauko-, odotus- ja kuormaustuntien sekä päivärahan laskennalle ja kaikista kertyneistä tunneista lasketaan automaattisesti 50%- ja 100% -ylityötunnit sekä takuupalkkatunnit. Työaikakirjanpitoon voidaan myös kirjata erillisiä palkkalajeja. Esimerkiksi pekkaset, ylityökorvaukset, km-korvaukset, yms. saadaan kaikki syötettyä työntekijän tietoihin ja ne on nähtävissä ja lisättävissä kunkin palkkakauden aikajaksolle.

Fleetlogis G1 sisältämä työajanseuranta tukee useita eri palkanlaskennan järjestelmiä. Työaika- ja palkkalajikirjausten tiedot siirtyvät erillisellä siirtotiedostolla esim. Tikon, Aditro Personec W, Visma Fivaldi, Logica V10, Logica TransEumu ja Maestro -palkanlaskennan tietojärjestelmiin. Fleetlogis G1 työajanseuranta voidaan helposti integroida muihinkin palkanlaskennan tietojärjestelmiin.

Työvuorosuunnittelu

Työvuorosuunnittelu varmistaa, että kaikki reitit tulee ajettua riittävin työntekijäresurssein. Keskeisimmät toiminnot ovat:

  • G1 työajanseuranta - TyövuorosuunnitteluTyöntekijöiden vuorosuunnittelu
  • Kuljetusrunkosuunnitelmat – resurssointi
  • Henkilökalenterit
  • Henkilöiden ylläpito ja työajanseuranta
  • Raportit edellä mainituista

Kaluston huoltoseuranta

G1 työajanseuranta -  Kaluston huoltoseurantaG1 työajanseuranta -  HuoltoseurantanäkymäHuoltoseurannalla suunnitellaan ja hallitaan kaluston mm. tulevat huollot ja erääntyvät katsastukset. Se pitää huolen, että määräaikaishuollot ja muut huoltotoimenpiteet suoritetaan ajallaan. Ajoneuvosta voidaan raportoida suoraan toimistolle kalustoon liittyviä huoltotarpeita. Nämä saadaan suoraan huoltoseurannan näkymään ja hoidettua tehokkaasti pois päiväjärjestyksestä. Järjestelmä lähettää kuljettajalle automaattisesti paluuviestin kun vikailmoitus on huomioitu ja käsitelty.

Kuljetusten lämpötilaseuranta

G1 työajanseuranta -  LämpötilaseurantaFleetlogis G1:ssä on tuki sekä langattomille että langallisille lämpötilaseurannan laiteratkaisuille. Meiltä saat myös itse laitteet kuljetusvälineiden lämpötilan rekisteröintiin. Toimittamamme lämpötilan rekisteröintilaitteet ovat EN 12830 standardin mukaisia. Lämpötilatiedot siirtyvät palvelimelle reaaliajassa. Palvelimelta saa tiedot raporttina tai ne voidaan viedä sieltä esimerkiksi asiakkaan ERP-järjestelmään. Järjestelmässä voi määrittää, että lämpötilaraportit tulevat automaattisesti esim. sähköpostiin. Järjestelmään voi asettaa myös hälytyksiä, jos lämpötilan ylä- tai alaraja ylittyy. Tällöin määritetylle käyttäjälle lähtee tekstiviesti ja/tai sähköpostihälytys.

CAN-väylän tiedonkeruu

Ajoneuvon sähköiselta CAN (fms)-väylältä (SAE 1939) on mahdollista kerätä tietoa erittäin monipuolisesti. Yleisesti kerättäviä tietoja ovat polttoaineen kulutukseen, ajettuun matkaan ja ajotapaan liittyvät mittausarvot. Näistä tiedoista voidaan koostaa erilaisia raportteja kaluston seurannan ja kuljetustuotannon päätöksenteon tueksi esim. polttoainekulutus- ja päästöraportit.

Viestipalvelu

G1 Työajanseuranta, viestipalveluViestipalvelu mahdollistaa toimiston ja ajoneuvon välisen saumattoman työskentelyn. Keskeisimmät viestipalvelun toiminnot:

  • Viestin kirjoittaminen ja lähettäminen
  • Saapuneiden viestien lukeminen
  • Lähetettyjen viestien seuranta
  • Viestiarkisto – vanhojen viestien käsittely

Lataa Fleetlogis ® G1 -järjestelmän esite (pdf)